12.04.2011 13:53 |
(Üye)
|
Soru : Örnek 2: 31 gün çeken ayda 1 gün raporlu olan sigortalının;
Prim ödeme gün sayısı 31-1=30 olacağından,
Prim ödeme gün sayısı “30” gün olarak bildirilecek ve eksik gün sayısı girilmeyecektir.
Sgk nın sitesindeki duyuruda Eksik gün bildirimlei ile ilgil yukarıdaki açıklama yapılmaktadır. Hizmet listesine eksik gün girilmesede Eksik Gün bildirim formunu 1 gün olarak vermelimiyiz? (31 inde başlayan raporlar için önemli olabilir)
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
Ay içinde bazı işgünlerinde çalıştırılmadığı ve ücret ödenmediği beyan edilen sigortalıların, otuz günden az
çalıştıklarını ispatlayan belgelerin işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesine eklenmesi şarttır.
Sosyal Güvenlik Kurumuna verilen Aylık Prim ve Hizmet Belgesinde kayıtlı sigortalılardan ay içinde (30) günden az çalışan ve bu nedenle gün sayısı ve ücreti gösterilen varsa, ek (8) belgesi ile birlikte eksik gün ve ücret ödeme nedeni belgesiyle Kuruma verilmelidir.Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin ekinde ek (8) belge örneği bulunmaktadır (Bilindiği gibi daha önce bu belge ek (10) olarak adlandırılmaktaydı). Ek (8) ve eki belgelerin en geç Aylık Prim ve Hizmet Belgesini verme süresi içinde (takip eden ay sonuna kadar) SGK’nın ilgili birimine doğrudan verilmesi veya iadeli taahhütlü posta yolu ile kuruma gönderilmesi gerekir. Sosyal Sigortalar Kurumunun hayata geçirdiği “e-bildirge” projesi çerçevesinde işverenler çalıştırdıkları sigortalıların çalışma gün sayısı ve prime esas kazançlarını gösterir aylık prim ve hizmet belgesini internetten de göndermektedirler. Ancak, aylık prim ve hizmet belgesi internetten gönderilmiş olsa bile eksik gün bildirimini içeren ek (8) ve eki belgeler yukarıda açıklandığı üzere elden veya posta yolu ile gönderilmek gerekir. Zira, bu belgelerin bugün için internet ortamından Kuruma gönderilmesi mümkün değildir.
İyi çalışmalar
|