Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 27.04.2011 10:41 (Üye) Soru : Hocam Selamlar, Serbest Bölge Şubesi bulunan İstanbulda Yerleşik Bir firmanın Geçici vergi konusunda yapması gerekenler hakkında; -Ayrı defter tutmakta fakat tek vergi numarası bulunduğu için gelir gider hesaplarını birleştirilerek tek bir beyannamemi verecek? -Şubenin Merkeze kestiği faturalar, Merkezin Şubeye kestiği faturalar gelir gider yönünden nasıl dikkate alınacak? -2004 yılında getirilen kanunla Serbest bölgelerde sadece alım satım yapan firmaların vergi konusundaki durumu hakkında bilgi verirmisiniz? -Serbest bölgede hesaplar döviz bazında tutulduğundan, gelir gider hesapları birleştirilecek ise kur değerlemesi bakımından serbest bölge hesaplarında kambiyo hesapları çalıştırılacakmı?

Cevap : Sayın Çakır, Vergi mükellefleri merkez ve şubeleri için ayrı ayrı tutabilecekleri gibi tek defter tutmaları halinde merkez ve şubelerin hesaplarını sözkonusu defterde ayrıca gösterilmek suretiyle de tutabilirler. Vergi mükellefleri tek bir beyanname verirler. Serbest bölgelerde tutulması gereken tek düzen hesap planının bir farklılığı yoktur. Muhasebe kayıtları Tek Düzen Hesap Planına göre tutulur. Serbest bölgelerde yapılacak muhasebe kayıtları ve vergi uygulamalarına ilişkin basılı kaynak edinerek işlemlerinizi yapmanızı öneririz. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.