02.05.2011 13:46 |
(Üye)
|
Soru : merhaba, 29.04.2011 tarihinde işten ayrılışlar ile ilgili sorduğum soru da aylık hizmet belgesinde işten ayrılışı bildirilen işçinin ayrıca işten ayrılış bildirgesi düzenlenmez, yönündeki tebliğin kadılrılıdğını beyan ettiniz; fakat buna dair bir tarih ve madde bildirmediniz. sizden bu konu hakkında bir tarih ve tebliğ veya yönentmelik bildiriseniz çok memnun olacağım. zira çok aramama rağmen ben bu konuda hirbir bilgiye ulaşamadım.yardımcı olmanız dileğiyle şimdiden çok teşekkür ederim
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
Sigortalılığı sona eren çalışanı ile ilgili olarak sigortalı işten ayrılış bildirgesi düzenleyerek Sosyal Güvenlik Kurumuna (SGK) verilmesi, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun işverenlere/ilgililere yüklediği yükümlülüklerden biridir. Bu Kanun genelde yükümlülük yüklediği zaman, yükleniciye yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde müeyyide uygulamaktadır. Kanun yürürlüğe girdiği tarihte (2008/Ekim) (4/a) ve (4/c) kapsamındaki sigortalıların işyerinden ayrılmaları halinde işverenlere bu durumu SGK’ya bildirme yükümlülüğü vermiş ancak herhangi bir müeyyide belirtmemiştir. Ancak daha sonra 5838 sayılı Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun[1] ile 5510 sayılı Kanunun 102 inci maddesine yeni bir bent eklenmiş ve (4/a) kapsamındaki sigortalılar (eski tabirle SSK’lılar) ile ilgili “İşten Ayrılış Bildirgesinin” verilmemesi halinde idari para cezası verileceği hüküm altına alınmıştır.
İyi çalışmalar
|