08.08.2011 10:22 |
(Üye)
|
Soru : Sayın,Üstadım
Yeni çıkan Elektronik ortamda aracılık sözleşmesi için 04.08.2011 tarihinde sorulan bir sorunun cevabını okuduktan sonra cevabınız kafamda soru işaretleri bıraktı.Bunun üzerine sorum şu olacak
Sözleşmesi sona eren müşteriler ile sözleşmesi iptal edilen müşteriler ne anlam ifade etmektedir?
Gerek verilme zamanı gelmemiş Beyannameleri verme konusunda gerek se defter tutma ve hizmet verebilme konusunda konuyu yorumlayabilirmisiniz. Teşekkürler.
Not: Vergi Dairesi başkanlığı ile telefon görüşmelerimde iptal ile sözleşme sona ermesi arasında bir fark yoktur.Zamanı gelmiş beyannameleri verebilirsiniz görüşünde olduğunu ifade etmek isterim.
Cevap : Sayın Sarıoğlu,
Mükellefiyetini kapatan müşterileriniz için sözleşme iptallerinin sisteme girilmesi sonucu verilmesi gereken beyannamelerin sonradan verilebileceğine ilişkin tebliğde herhangi bir hüküm bulunmamaktadır.
Mükellefiyeti devam eden müşterilerinizle sözleşmenizin sona ermesi veya başka meslek mensubu ile sözleşme yapmaları durumunda sözleşmenin sona ermesi, mükellefiyetin kapatılması durumunda veya sözleşmeden vazgeçilmesi durumunda sözleşme iptali bölümünden bilgi girişi yapmanızın uygun olacağı kanaatindeyiz.
Danışma Birimi
|