Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 31.10.2011 14:11 (Üye) Soru : 01.11.2011 tarihinde işyeri merkezi olarak kullanmak üzere bir ofis kiralayan ve 1 yıllık kirasını peşin ödeyen bir kişi gerekli hazırlıklarını(tamirat-tadilat vb) tamamladıktan sonra 01.01.2012 tarihinde açılışını yaptığını varsaydığımızda; 1- Ödenen kiranın sadece açılıştan sonraya denk gelen kısımlarını mı gidere atabilir yoksa tamamını mı? 2- Ödenen kiranın stopajı hangi dönemleri kapsamalıdır? 2011 yılında peşin ödenen ve mükellefiyet henüz tahsis edilmeyen 2011 deki 2 aylık dönem için 2012 yılında toplu stopaj kesintisi yapılmalı mıdır? Yoksa sadece mükellefiyet tahsis edilen dönemler (2012 yılındaki 10 ay) için mi stopaj kesintisi yapılmalıdır?

Cevap : Sayın Aydın, Peşin ödenen kiraların tahakkuku yapılarak dönemi geldiğinde giderleştirmeniz gerekir. Mükellefiyet açılışı olmayan dönemler için yapılan ödemeler giderleştirilemez. Stopaj uygulaması GVK 94.maddesine göre nakden veya hesaben yapıldığı dönemde muhtasar beyanname ile tamamı beyan edilir ve ödenir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.