11.11.2011 15:04 |
(Üye)
|
Soru : 1-2009.8 ayında işten ayrılan sigortalının çıkış tarihi ve hizmeti aylık bildirgede yer almasına karşın çıkış bildirimi yasal süresinde verilmemiştir.bugün itibariyle ilgili döneme ilişkin çıkış bildirimini sistem hata uyarısı ile onaylamamaktadır.bu durumda idari para cezası nasıl tahakkuk ettirilecektir.
2-İşçi çıkış bildirimi yasal süresinde verildiği halde ilgili dönem aylık bildirgede çıkış ve eksik gün yer almayıp tam günden düzenlenip onaylanmıştır.işlemin düzeltilmesinde izlenecek yol nedir.
teşekkürler.
Cevap : Değerli Meslek Mensubu
5510 sayılı kanun İdari Para Cezalarına ilişkin madde d fıkrası gereğnce İpc düzenlenir.
Doğru Bildirimlerin düzenlenerek SGK na elden ya da posta yoluyla gönderilmesi gerekmektedir.
İyi çalışmalar
|