Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 07.12.2011 11:41 (Üye) Soru : sayın üstadım, GERÇEK USUL MÜKELLEFİM AYRICA SATMAK AMACI İLE BİNA İNŞAATI YAPTI. TAMAMI MESKEN OLAN BİNA BİTTİ VE SATAMADI. ŞİMDİ KENDİ KENDİNA FATURALARI KESECEĞİZ. MEVCUT MERKEZ FATURASINDAN KESEBİLİR Mİ? YOKSA ŞUBE İNŞAAT İÇİN YENİ FATURA CİLDİ Mİ YAPTIRALIM. ... VE KENDİNE FATURA KESİNCE MESKEN ALMIŞ OLUR MU ? İKTİSAP BEDELİNİN % 5 İNİ 5 YIL SÜRE İLE ALDIĞI KİRALARDAN GİDER İNDİRİMİ YAPABİLİR Mİ ? (GERÇEK GİDER USULÜNÜ TERCİH EDERSEK...) ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.

Cevap : Sayın Açıkgöz, Bahsettiğiniz inşaat ile ilgili teslimlerin faturalandırılmasında merkez veya şube ayırımı yapılmaksızın mükellefin esas işi ile ilgili kullanmış olduğu fatura cildinden fatura düzenlenir. Sahibi olunan konutların kiraya verilmesinden elde edilen kiralara ilişkin giderlerin gerçek veya götürü usulde yapılmasının tercihi mükellefe aittir. Gerçek usulde gider sisteminin tercih edilmesi halinde GVK 74.maddesinde belirtilen giderler tevsik edilmek şartıyla gayrimenkul sermaye iradından indirilir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.