Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 01.02.2012 14:13 (Üye) Soru : Sayın Yetkili , Sorularım iktisadi işletmesi olmayan dernekle ilgili , 1.Sorum ; İşletme hesabı esasında tutulacak defterlerden işletme hesabı defteri,karar defteri ve envanter defteri noterden tasdik ettirilmesi zorunlu defterler ancak üye kayıt ,evrak kayıt ,demirbaş ,alındı belgesi kayıt defterlerini noterden tasdik ettirilmesi zorunlu mu ? 2.Sorum ; İşletme hesabı esasında tutulacak defterler ne zaman tasdik ettirmemiz gerekiyor ? 3.Sorum ; Yeni kurulan dernekte işletme veya bilanço esasına göre defter tutmak serbest mi ? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim...

Cevap : Sayın Ceylan, Sorunuzda bahsettiğiniz defterler Dernekler İl Müdürlüğü veya noterler tarafından onaylanır. Her yıl ara tasdike gerek yoktur, defterler bitene kadar kullanılır. Ancak bilanço esasına göre defter tutan, sürekli form veya A4 şeklinde defter kullanan dernekler her yıl tasdik işlemini yaptırmak zorundadırlar. Defter tasdikleri, defterlerin kullanılacakları yıldan önceki yılın son ayında tasdik edilecektir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.