Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 22.02.2012 11:05 (Üye) Soru : merhabalar asansör tamir bakımı yapan işletme defteri tutan, asansör parcası alan firmalar aldıkları faturalarını mal alşlarına mı yosa diğer giderleremi işleyecekler ve bir asansör tamirinde düzenledikleri faturayı diğer gelirlerdemi işleyecekler? firmalar mal envanteri cıkartmak zorundamı?

Cevap : Sayın Çelik, İşletme hesabı esasına göre defter tutan mükelleflerin sorunuzda bahsettiğiniz detayları işleyebileceğiniz bir hesap planı bulunmamaktadır. VUK hükümlerine göre işletme defteri gelir ve giderden oluşmaktadır. Hizmet satışı yapan işletme esasına göre defter tutan mükelleflerin hizmet satışına ilişkin olarak satın almış oldukları malzemeler giderleştirilir. Danışma Birimi
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.