Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 30.09.2012 10:33 (Üye) Soru : Sayın danışman; Yeni TTK 64.madde 2.paragrafında “(2) Tacir, işletmesiyle ilgili olarak gönderilmiş bulunan her türlü belgenin, fotokopi, karbonlu kopya, mikrofiş, bilgisayar kaydı veya benzer şekildeki bir kopyasını, yazılı, görsel veya elektronik ortamda saklamakla yükümlüdür. “ Yazıyor ve hangi evraklardan bahsedildiği konusunda açıklama yapabilir misiniz? Şirketin teslim aldığı belgeler mi? Şirketin düzenleyip gönderdiği belgeler mi? Bu belgeler sadece fatura mı? Yoksa tahsilat makbuzu, teyit mektubu vs… tüm evrakları mı kapsıyor? saygılarımla.

Cevap : Bu madde işletmeyle ilgili gönderilen tüm belgeleri herhangi bir ayrım yapmadan kapsamaktadır. Saydığınız tüm belgeler bu maddenin kapsamına girmektedir. Teklif formu, fatura, tahsilat makbuzu, çekler, mallara ilişkin yapılan ekspertiz raporları,ihracat ithalat belgeleri vs. Madde sadece işletmenin gönderdiği belgelerden bahsetmekte. Dolayısıyla teslim alınan belgeleri kapsamamakta. Ancak teslim alınan belgelerin saklanması da işletmenin ileride çıkacak bir hukuki uyuşmazlıkta menfaati icabıdır. İyi Çalışmalar
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.