31.10.2012 14:03 |
(Üye)
|
Soru : İyi Çalışmalar.
Bilanço esasına göre defter tuttuğumuz bir mükellefimiz var.Bu mükellefin kira tutarı 5000 tl olan ba bs sınırını aşıyor. İş yerinin mülk sahibi bir vakıf.Kira ile ilgili herhangi bir fatura düzenlemiyor ve biz de stopaj kesintisi yaparak beyanname veriyoruz.Sorum şu biz bu 5000 tl yi aşan kira ödemesini ba bs ye konu edecek miyiz edeceksek nasıl bir belge düzenlememiz gereklidir?
Şimdiden Teşekkürler.
Cevap : Ba Bs formlarında Belge tanımlaması yoktur.Belge; Fatura dışında ,S.Makbuzu, PSF,Gider Pusulası ,Dekont şeklinde de olabilir. 5.000.- TL üzerindeki tüm harcamalar Karşı tarafın mükellef olup olmadığına bakılmaksızın Ba formuna yazılacaktır.Kira ödemesi de bir harcamadır.Vakfın banka hesabına gönderdiğiniz kira için düzenlenen dekont sizin için geçerli bir belgedir.
|