09.01.2013 17:20 |
(Üye)
|
Soru : E- ticaret firmasıyız. Sipariş usulü çalışıyoruz. Satışlarımızı internet üzerinden kredi kartı ile peşin tahsil ediyoruz. Daha sonra malı tedarik edip, malı gönderirken satış faturalarını düzenliyoruz. Bu akışın gereği olarak, satış faturalarının düzenlenmesi bi sonraki aya sarkabiliyor. Dolayısıyla, satış tutarı ile kredi kartı tahsilatlarımız da denkleşmiyor. Satış faturalarının düzenlenmesinin işin gereği olarak bi sonraki aya sarkmasında vergi kanunları açısından sakınca var mıdır? Malın, tahsilatın yapıldığı ayda tedarikciden gelmesi ancak satış teslimlerinin henüz yapılmamış olması ve teslimatların işin gereği bi sonraki aya sarkması ve dolayısıyla faturaların bi sonraki ayda düzenlenecek olması vergi mevzuatı bağlamında durumu değiştirir mi? Selamlar, kolay gelsin.
Cevap : Kredi kartı ile satışınızla KDV Beyanındaki uyumsuzluk olması halinde; vergi dairesinin izah istemesi halinde Defter kayıtlarınız ve düzenlenen faturayla izahda bulunabilirsiniz.
|