Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 28.03.2013 14:05 (Üye) Soru : Limited Şirketler de kuruluşlarından itibaren kullandığımız ortaklar kurulu karar defterlerini kullandığımızdan dolayı,Müdürler Kurulu Karar defteri ve Genel kurul toplantı ve müzakere defteri tastik ettirmedik.sorularım:1-Ortaklar Kurulu Karar defterlerini Müdürler Kurulu ve Genel Kurul Toplantı ve müzakere defteri oalrak kullanabilirmiyiz? 2-Müdürler Kurulu ve Toplantı ve müzakere defterini (Aralık/12 ayında )tastik ettirmediğimiz için herhangi bir cezası varmı? Vereceğiniz yanıtlar için şimdiden teşekkür ederim,iyi çalışmalar dilerim.

Cevap : Sayın üyemiz, 1- Tebliğ geçici madde 3 gereğince "Limited şirketlerde halen kullanılmakta olan ortaklar kurulu karar defterleri de yeterli yaprakları bulunmak kaydıyla, genel kurul toplantı ve müzakere defteri olarak kullanılmaya devam olunabilir." 2-Tebliğ m.11/4: "Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir." 3-Genel kurul toplantı ve müzakere niteliğinde olan ortaklar kurulu karar defteri, kapanış tasdikine tabi değildir. Dolayısıyla ceza söz konusu değildir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.