Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 09.04.2013 09:58 (Üye) Soru : Sn.Danışman iki limited şirket için birleşme işlem sıralaması aşağıdaki şekilde yapılsa uygun mu dur? Eksik veya yanlış bir adım var ise bilgilendirirmisiniz? 1- her iki şirket birleşme ile ilgili karar alacak 2-birleşme sözleşmesi düzenlenecek 3-karar ve birleşme sözleşmesi notere onaylatılacak (karar ve sözleşme için noter onayı gereklimi sözleşmenin damga vergisi var mı?) 4-birleşme kararı ve birleşme sözleşmesi ticaret sicile tescil ettirilecek aynı gazetede 3.kişilere alacaklarının teminat altına alınması için 1.çağrı yapılacak.akabinde ticaret sicil gazetesinde 7 şer gün arayla 2.ve 3.çağrıda yapılacak.) 5-birleşmeye ilişkin bilanço dilekçe ekinde vergi dairesine bildirilecek. 6- vergi dairesine 1 ocak dan infisah tarihine kadar geçen süre için birleşme de devrolan şirket için kurumlar vergisi beyannamesi verilecek. 7- infisah eden şirket için vergi dairesi sigorta, ticaret sicil vb kurumlardan terkin talebinde bulunulacak, 8 İnfisah eden şirket adına tapu trafik vb kurumlarda kayıtlı gayri menkuller için sahiplik belgelerinin tadili için (tapu ruhsat vb..) başvurulacak. Teşekkür ederim.

Cevap : TTK açısından herhangi bir eksiklik bulunmamaktadır. İyi Çalışmalar
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.