29.04.2013 09:44 |
(Üye)
|
Soru : Sayın Danışma Birimi
Mükkellef işyeri kirasını banka üzerinden değil de, elden ve belgesiz olarak teslim etmişse ve bu nedenle de muhtasar beyanında “Ödemeye Ait Belgenin Türü” kısmına – YOK – işaretlemişsek,
Söz konusu bu kira ödemesini gider yazabilir miyiz?
Her ne kadar stopajı ödenmiş olsa da, ödeme makbuzu yoktur.
Her türlü parasal kayıtların belgeye dayandırılması mecburiyeti olduğuna göre, söz konusu kira ödemesinin gider yazılabilmesi için kira kontratı ve muhtasar beyannamesi yeterli bir belge olabilir mi, yoksa dekont/makbuz olmadığı için gider yazamaz mıyız?
Buraya kadarki bilgilere göre sonuç 'Gider Yazılamaz' hükmündeyse, mükellef ile mülk sahibi arasında karşılıklı imza ile düzenlenecek bir adi kağıt makbuzu belge olabilir mi?
Cevap : İş yeri kira ödemeleri Bankalardan yapılması bir zorunluluktur.Uyulmaması halinde VUK Mük.355 e göre ceza kesilir. Ödeme ne şekilde yapılırsa yapılsın GV stopajı yapılıp yatırılması gerekir. Beyannamedeki şekil şartlarına uyulup uyulmaması önemli değildir.Yapılan kira ödemeleri her halükarda giderleştirilir. Vergi uygulamalarında, Şekil,usul ve esaslar her madde için ayrı değerlendirilir.
|