Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 31.05.2013 11:45 (Üye) Soru : Sayın Danışma Birimi Mükellef işletme hesabı esasına göre defter tutmaktadır. Mükellef, tevkifata tabi kira ödemesini banka üzerinden yapmakta ve stopaj kesintisini de muhtasar beyanname ile beyan edip ödemektedir. Hali hazırdaki işletme hesap özeti zarardır. Önümüzdeki geçici döneminde de zarar olacağını öngörmektedir. Zarar beyan etmek istemediği için, kira ödemesinin gider yazılmasının mecburi olup olmadığını sormaktadır. Yani kira ödemesini gider yazmazsa kara geçmiş olacak. Buna izin var mıdır?

Cevap : İşletme ile ilgili gelir ve giderler yasal deftere Muhasebenin kuralı olarak yazılması zorunludur.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.