Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 12.08.2013 13:23 (Üye) Soru : İyi günler diliyorum. 22-24 Temmuz da 3 gün istirahat alan işçi . işe gelmediği günler için işveren tarafından tam aylığı ödenmiştir. E- bildirgede işçiyi 30 gün gösterip. yeni eklenen (işçi istirahat süresince çalışmamıştır.)kutucuğunu işaretliyoruz.(işlemimiz doğrumudur.). bu durumda tam gün bildirildiğinden ek 10 eksik gün bildirimi vermiyoruz. doğrumudur. teşekkürler.

Cevap : Eksik gün bildirimi ile alakalı olarak 5510 Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık sigortası kanunun 86 ncı Prim Belgeleri ve İşyeri Kayıtları maddesi dördüncü ve beşinci fıkrasında ‘’Ay içinde bazı işgünlerinde çalıştırılmadığı ve ücret ödenmediği beyan edilen sigortalıların, otuz günden az çalıştıklarını ispatlayan belgelerin işverence ilgili aya ait aylık prim ve hizmet belgesine eklenmesi şarttır. (Değişik ikinci cümle: 13/2/2011-6111/40 md.) Kurumca belirlenen işyerlerinde bu şart aranmaz.’’ Sigortalı İşlemleri Yönetmeliğinin 102 nci Aylık prim ve hizmet belgesinin düzenlenmesi, verilmesi ve saklanması maddesi 12 nci fıkrasında ‘’Aylık prim ve hizmet belgesi ile birlikte ay içinde otuz günden az çalışan veya eksik ücret ödenen sigortalılara ilişkin evrakları sigortalıların eksik gün bildirimine ilişkin bilgi formu (Ek-10) ekinde Kuruma verilir veya Acele Posta Servisi, iadeli taahhütlü ya da taahhütlü olarak gönderilir
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.