Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 12.12.2013 11:56 (Üye) Soru : İyi Günler...Odamız sınıf değiştirmede; işletme esasına göre defter tutan mükelleflerin Amortismana tabi mal alışları dışındaki , mal, işçilik ve gider kalemlerinin alışlarının toplamı esas alınır cevabını vermiş ama bu konuda yalnız mal alışları toplamı alınır diyen arkadaşlar var. Bu konuda odamızın vermiş olduğu cevabın dayanağı nedir acaba ... Kolay Gelsin

Cevap : Burada bahse konu olan işçilik gideridir. İşçilik gideri mal alışına ilave edilir. Alış deyiminden işletmenin satmak üzere aldığı malları, satış deyiminden ise satılmak üzere alınan malların satılmasını ifade eder. İşletmede kullanılmak üzere alınan, makine, teçhizat, demirbaş, taşıtların alımı ve yapılan faaliyet giderleri bu alış tutarına dahil edilmemelidir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.