Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 20.01.2014 09:57 (Üye) Soru : KEP uygulaması ne zaman başladı ve KEP almak için son gün ne zamandır ve bununla ilgili kesin bir tarih varmıdır? Ayrıca kesin tarih varsa ve KEP alınmamışsa herhangi bir ceza uygulanacakmıdır? Saygılar

Cevap : Konuya ilişkin Birimimiz tarafından kaleme alınan makale aşağıdadır. KEP UYGULAMASI 01.07.2012 tarihinde yürürlüğe giren Yeni Türk Ticaret Kanunu’na göre, 19.01.2013 tarihinden itibaren Anonim, Limited ve Sermayesi Paylara Bölünmüş Komandit Şirketlere Elektronik Yolla Tebligat yapılabilecektir. Diğer taraftan 9 Ocak 2011 tarih ve 27820 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Tebligat Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” ile, Tebligat Kanunu’na eklenen “Elektronik Tebligat” başlıklı 7/a maddesine göre, Tebligata elverişli bir elektronik adres vererek bu adrese tebligat yapılmasını isteyen kişiye, elektronik yolla tebligat yapılabileceği gibi, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere de elektronik yolla tebligat yapılabilecektir. KEP HİZMETİNİ SAĞLAYAN KURUMLAR: KEP sistemi, yasalar ve ilgili mevzuata uygun ve başta ETSI TS 102 640 standardı olmak üzere uluslararası KEP, bilgi güvenliği, ortak kriterler, iş sürekliliği ve olay yönetimi standartlarına uyumlu olarak altyapısını kurmuş ve BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİMİ KURUMU ( BTK) ’dan yetki almış KAYITLI ELEKTRONİK POSTA HİZMET SAĞLAYICILARI (KEPHS) tarafından işletilecektir. KEPHS’lar, ilgili yasal mevzuat ve ikincil düzenlemeler kapsamında, düzenleyici ve denetleyici otorite tarafından denetlenen güven kurumlarıdır. Aralık 2013 itibariyle BTK tarafından yetkilendirilmiş 3 KEP Hizmet Sağlayıcısı bulunmaktadır. (PTT KEP, TNB KEP ve TURKKEP) dir. PTT KEP sisteminden yararlanacak olan şirketler aşağıdaki işlemleri yapmaları gerekir. Tüzel kişiler için başvuru işlemini kurum adına yetkilendirilmiş kimse gerçekleştirebilir. Bu yetkili kimse hizmeti veren PTT Merkez Müdürlüklerinden başvuru formunu temin edebilir aynı zamanda www.kep.gov.tr adresinden de başvuru formunu ve başvuru esnasında bulundurulması gerekli evrakları temin edebilir. Başvurunuz esnasında vermeniz gereken evraklar incelenmesini müteakip yetkili personel tarafından KEP yetkilisi tarafından anında onaylanır. Başvurunuz onaylandıktan sonra tarafınıza şifre zarfınız ve bildirim metni verilir. Artık yasal dayanağı mevcut bir sistem olan KEP sistemine www.kep.gov.tr adresinden ulaşabilir ve ileti gönderip, alabilirsiniz. KEP SİSTEMİ İÇİN E-İMZA GERKİLİDİR KEP sistemlerinin anahtarı konumunda bulunan E-İmzanızın Yetkili şirketlerden alıması gerekir. E-imza işlemleri yetkilendirilmiş şirketler tarafından yapılmaktadır. Yıllık abonelik ortalama 115-125 TL civarındadır İSMMMO üyelerinin ve üyelerinin müşterileri için TÜRKTRUST Bilgi İletişim ve Bilişim Güvenliği Hizmetleri A.Ş firması ile anlaşma yapmıştır. Firmanın e-Posta Adresi: istanbul-avrupa@turktrust.com.tr ve istanbul-anadolu@turktrust.com. KAYITLI ELEKTRONİK POSTA SİSTEMİ (KEP) SİTEMİNDEN YAPILACAK İŞLEMLER: 1-Şirketlerin kendi ortaklarına yapacakları duyurular(Genel kurul çağrıları,Sermaye artırımı veya azaltılması Kar dağıtımı gibi) 2-Şirkete Kamu kurum ve kuruluşlarınca yapılacak her türlü tebligatlar, 3-Şirketin Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) sistemi ile , vatandaşlar, tüzel kişilikler ve diğer tüm kamu kurumları arasında her türlü elektronik resmi yazışma (e-yazışma) için kullanabilecektir. Bu kapsamda şirketiniz adına bundan sonra yapacağımız resmi yazışmaları (e-yazışma, sözleşme, bildirim, teklif, sipariş, dilekçe, başvuru, vs.) Kayıtlı Elektronik Posta sistemi aracılığı ile de yaparak, yazışma trafiğinin hızlandırılması, iş süreçlerinin kısaltması ve kaynakların daha verimli kullanılması mümkün olacaktır. Aynı şekilde, Kurumunuz da şirketimiz ile KEP sistemi üzerinden her türlü resmi iletişimi gerçekleştirebilecektir. SONUÇ: 1- Kamu Kurum ve Kuruluşları (Maliye Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal güvenlik Bakanlığı ) henüz tebligatlarını elektronik ortamda yapmaya başlamamışlardır. Ancak; kısa bir sürede bu sistem hayata geçecektir. 3-Kep sistemine kayıt olmadan önce e-imza sahibi olunması gerekir. 2-A.Ş ve Limited şirketler Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi (KEP) nine dahil olmak için yetkilendirilmiş PTT merkez müdürlüklerinden veya yukarıda belirtilen kurumlara başvurulması gerekir . Başvuru için zaman sınırlaması söz konu değildir. Kısa sürede yapılmasında yarar vardır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.