27.01.2014 11:06 |
(Üye)
|
Soru : İyi günler iyi çalışmalar firmamız kurumsal firma ve otellere toplu olarak yıkama ve kuru temizlemi hizmeti vermektedir.Ayrıca perakende mağazası vardır.nihai tüketicilere kuru temizleme hizmeti vermektedir.Mağazasında hem sabit hemde servis müşterileri için yeni nesil pos cihazı ve yazar kasa kullanmaktadır.01.01.2014 tarihinden itibaren eski tip seyyar pos cihazını sadece kurumsal firma olan toptan iş yaptığı firmaların tahsilatlarında kulanabilirmi yoksa bu cihazı iade etmesimi gerekir.sadece toptan yapılan işlerin tahsilatlarında kullanılmaktadır.yapılan iş belgelerle sabittir.yeni nesil cihazlarda faturalı satışların tahsilatı tek tek fatura numarası girilerek yapılmaktadır.sistem ve güncelleme sorunlarından bu cihazlar kullanılamaz durumdadır.örnek müşteri 01.11.2013-31.12.2013 tarihleri arsında kestiği 26 adet faturayı ocak 2014 te tahsil ederken (diyelim faturaların toplamı 10000 tl)bu bedel yazılırken yeni nesil pos cihazına hangi tarih ve fatura numarası girilecektir.uygulamada teknik olarak bilginiz varsa acil cevaplarsanız seviniriz.müşteri eski cihazı toptan işlerinin tahsilatında kullandığından iade etmek istememektedir.
Cevap : Yeni nesil ÖKC cihazlar nihai tüketiciye Masada ve kapıda yapılan satışlarda kullanılır. POS cihazlara (eski tip) Toptan veya perakende ayrımı yapılmaksızın tahsilatta kullanılmaya devam olunur. Yasal bir engel yoktur. Teknik bilgiyi ilgili servisten sorunuz.
|