07.07.2014 15:06 |
(Üye)
|
Soru : 1-sözleşmesini feshettiğimiz müşterimizin defter ve evraklarını ne kadar süre içinde vergi dairesine teslim etmeliyiz.
2- vergi dairesine teslim zorunlu mu ?
teşekkürler
Cevap : SERBEST MUHASEBECİ, SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR VE YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLERİN ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK ( Resmi Gazete Tarihi: 03.01.1990 Resmi Gazete Sayısı: 20391)
Defter ve Belgelerin Saklanması ve İadesi
Madde 27 - Meslek mensupları kendilerine tevdi edilen defter ve belgeleri işlerinin gerektirdiği süre içinde iyi niyetle muhafaza etmek ve işin bitiminde iade etmek zorundadırlar. Şu kadar ki, defter ve belgelerin geri alınması, sahibine yazı ile bildirilmiş olduğu hallerde saklama mükellefiyeti bildirme tarihinden itibaren bir ay içinde sona erer. İşin bitiminden itibaren bir ay içinde sahipleri tarafından alınmayan defter ve belgeler bir yazı ile ilgililerin bağlı olduğu vergi dairesine teslim edilir.
|