01.08.2014 15:04 |
(Üye)
|
Soru : Merkezi Türkiye'de şubesi Serbest bölgede bulunan bir şirketin gelir ve gider kalemleri aynı mizanda ve farklı hesaplarda takip edildi.
Kurum Geçici vergi beyannamesi hazırlanırken;
1-Merkez+Şube Mizanından hazırlanan toplam gelir tablosu oluşturularak,serbest bölge şubesi için ayrıca hazırlanan gelir tablosundaki k/z tutarı beyannamede "diğer indirimler" kısmında mı bildirilecek?
2-İşlemler sadece merkez için hazırlanan Gelir tablosu dikkate alınarak mı yapılacak?
3-Vergi Dairesine elden vermemiz gereken belge (Ruhsat gibi) var mı?
konuyla ilgi yardımınız için şimdiden teşekkürler.
Cevap : Geçici vergi beyannamesi için sadece merkeze ilişkin Gelir tablosu hazırlanır ve beyan edilir. Tüm beyanname ve bildirimler e- beyan şeklinde verilecektir. VD verilecek diğer evraklar için İlgili VD ile görüşünüz.
|