05.08.2014 11:14 |
(Üye)
|
Soru : 31/07/2014 tarihinde tarafınıza sormuş olduğum soru ve cevabı aşağıdaki gibidir
Soru : Merkezi Türkiye'de şubesi Serbest bölgede bulunan bir şirketin gelir ve gider kalemleri aynı mizanda ve farklı hesaplarda takip edildi. Kurum Geçici vergi beyannamesi hazırlanırken; 1-Merkez+Şube Mizanından hazırlanan toplam gelir tablosu oluşturularak,serbest bölge şubesi için ayrıca hazırlanan gelir tablosundaki k/z tutarı beyannamede "diğer indirimler" kısmında mı bildirilecek? 2-İşlemler sadece merkez için hazırlanan Gelir tablosu dikkate alınarak mı yapılacak? 3-Vergi Dairesine elden vermemiz gereken belge (Ruhsat gibi) var mı? konuyla ilgi yardımınız için şimdiden teşekkürler.
Cevabınız : Geçici vergi beyannamesi için sadece merkeze ilişkin Gelir tablosu hazırlanır ve beyan edilir. Tüm beyanname ve bildirimler e- beyan şeklinde verilecektir. VD verilecek diğer evraklar için İlgili VD ile görüşünüz.
Aynı soruya "Maliye Danışma hattının cevabı;
"merkez ve şube hesapları konsolide edilmek suretiyle gelir tablosu, beyanname hazırlanır,serbest bölge kazancı ise beyannamde indirim konusu yapılır".
Sayın yetkili,
Cevabınıza dayanak olabilecek tebliğ,mukteza veya konu hakkında yazılmış makale bilgisi verir misiniz?
Cevap : Sorunuzun yorumu cevabımızdaki gibidir.Maliyeden yazılı görüş alınız.
|