13.08.2014 12:32 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba:02.03.2013 tarih 28575 sayılı resmi gazetede yayınlanan tebliğe göre istirahat raporları ile ilgili bildirim işlemlerine dair tebliğin 5.maddesi değiştirilmiştir.Buna göre aylık prim hizmet belgesinde eksik gün nedeni olarak geçen 01 kodu ile(istirahat) bildirilen sigortalılar için bu bildirim çalışılmadığına dair bildirim yerine geçer.Sorum şu: örneğin haziran 2014 te 10 günlük rapor alan işçiyi 01 kodu(istirahat) ile ilgili aya ait aylık prim hizmet belgesinde 10 gün istirahatli gösteriyorum.Fakat yasal süresi(23.07.2014 'e kadar) içinde kurumun internet sitesinde elektronik çalışılmadığına dair bildirim işlemleri giriş bölümünden raporu yine onaylıyorum.Bir sakıncası var mı ikinci sorum 2014 yılı mart ayında 7 günlük istirahat raporu bana yeni geldiği için mart ayında istirahatli göstermedik.kurumun sitesinde rapor görünüyor.şimdi onaylasam cezası ne kadar olur ya da kurum tespit ederse ceza ne kadar olur
Cevap : Sistemde görünen rapor elektronik tebligattır onaylanması gerekir.
Kurumun sitesinde rapor mart ayından itibaren mi görünüyor ?
|