24.11.2014 10:48 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba üstadım. Şubat ayında faaliyete başlayan ve Notebook Tamir servisi işi ile iştigal eden bir mükellefim var. Arızalı notebookları parça değişimi yaparak tamir ediyor ve bunu malzeme
tutarı şu kadar işçilik tutarı bu kadar diye ayrı ayrı belirtip faturalandırıyor. Yada sürekli servis hizmeti verdiği firmalara aylık olarak hizmet bedeli faturası kesiyor. Sonuçta bilgisayar parça satışı yapmıyor. Sadece arızalı parçanın muadilini dışardan tedarik edip arızayı gideriyor ve faturada bunu malzeme bedeli ve işçilik olarak ayrı ayrı belirtip faturalandırıyor. Benim sorum; halen işletme defterine tabi olan bu mükellefi yeni yılda tabi olacağı defteri tespit edebilme açısından Defter tutma hadlerinden hangisine göre değerlendireceğiz yada hangi bende göre değerlendireceğiz? Teşekkürler. İyi çalışmalar.
Cevap : Yapılan iş hizmet işi dir hasılat yöntemine göre defter haddi belirlenecektir.
|