Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 04.12.2014 15:00 (Üye) Soru : Merhaba sayın yetkili, Yasa yeni çıktığı zaman müdürler kurulu defterini zorunlu tuttukları dönemde limited şirkete bu defteri maalesef aceleyle yaptırdık . Bir kaç gün sonra müdürler kurulu defteri zorunlu olmayan defter haline geldi . Şimdi sorum şu ; bu defteri her sene Ocak ayında devam tasdiki yaptırıp duruyoruz . Ama bu defteri kullanmak istemiyoruz. Bu sene Aralık sonunda kapanış tasdiki yaptırıp bir daha açılış yaptırmasak ve kullanmasak ve genel kurul ve müzekere defterimizle devam etsek sorun olur mu ?

Cevap : LİMİTED ŞİRKET MÜDÜRLER KURULU DEFTERİ HAKKINDA AÇIKLAMA: (Bu defterin tutulması zorunlu değildir. Bu defteri tutmak istemeyenler; Limited şirkette aldıkları kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydetmek zorundadırlar. Limited şirketlerde müdür veya müdürler kurulunun şirket yönetimi ile ilgili olarak aldığı kararlar genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilebileceği gibi ayrı bir müdürler kurulu karar defteri de tutulabilir. , Müdürler kurulu karar defterinin tutulması halinde açılış ve kapanış onayları dahil olmak üzere yönetim kurulu karar defterine ilişkin hükümler uygulanır. Kararların genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilmesi halinde Ticari Defterler Tebliğinin 10 uncu maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen hususların yazılması zorunludur. Ayrı bir müdürler kurulu karar defteri tutulması halinde müdür veya müdürler kurulu kararları genel kurul toplantı ve müzakere defterine kaydedilemez.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.