Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 17.12.2014 13:35 (Üye) Soru : Merhaba,sorduğum soru ve cevabını tekrar yazıyorum. Soru: İyi çalışmalar.Leasing ile iş makinesi alan bir mükellefim var.İşletme defteri olarak kayıtları yapılıyor.Leasing firmasının ilk kestiği fatura ve daha sonra kestiklerinin kaydını ne şekilde yapacağız.iyi günler Cevap:Sayın, Ödemiş olduğunuz faiz ve kira giderleri işletme defterine GİDER Olarak kayıt edilir. Bilgilerinize rica olunur. Danışma birimi Cevap bu şekilde geldi.İlk faturamızda finansal kira bedeli:34.003,06 kdv:340,03 olarak daha sonraki faturalarımız yine kiralama bedeli olarak euro üzerinden heray hesaplanıp gelecek.sorum şu;ilk faturadaki kdv tutarını demirbaşa yazmam gerekiyormu ve matrahını gider olarak yazacakmıyım ? 2-sonraki gelen faturalarımda ki kdv dahil tutarlar toplamı gider olarakmı yoksa matrahı kdvsiz gider kdv yi demirbaşamı alacağım.İlgilinize teşekkürler.İyi günler

Cevap : İşletme esasına göre kiralama işlemlerinin kaydının nasıl yapılacağı konusunda bir düzenleme yoktur.bizim yonumumuza göne İlk yıl maliyete sonraki yıllarda gidere yazılır.KDV indirim konusu yapılır.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.