17.12.2014 13:35 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,sorduğum soru ve cevabını tekrar yazıyorum.
Soru:
İyi çalışmalar.Leasing ile iş makinesi alan bir mükellefim var.İşletme defteri olarak kayıtları yapılıyor.Leasing firmasının ilk kestiği fatura ve daha sonra kestiklerinin kaydını ne şekilde yapacağız.iyi günler
Cevap:Sayın,
Ödemiş olduğunuz faiz ve kira giderleri işletme defterine GİDER Olarak kayıt edilir.
Bilgilerinize rica olunur. Danışma birimi
Cevap bu şekilde geldi.İlk faturamızda finansal kira bedeli:34.003,06 kdv:340,03 olarak daha sonraki faturalarımız yine kiralama bedeli olarak euro üzerinden heray hesaplanıp gelecek.sorum şu;ilk faturadaki kdv tutarını demirbaşa yazmam gerekiyormu ve matrahını gider olarak yazacakmıyım ? 2-sonraki gelen faturalarımda ki kdv dahil tutarlar toplamı gider olarakmı yoksa matrahı kdvsiz gider kdv yi demirbaşamı alacağım.İlgilinize teşekkürler.İyi günler
Cevap : İşletme esasına göre kiralama işlemlerinin kaydının nasıl yapılacağı konusunda bir düzenleme yoktur.bizim yonumumuza göne İlk yıl maliyete sonraki yıllarda gidere yazılır.KDV indirim konusu yapılır.
|