Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.02.2015 12:01 (Üye) Soru : işletme defterlerinin yazdırılması konusunda bir karmaşa söz konusu kimileri önce ayrı ayrı sayfalara gider sonra gelir döktürüyor yada bir ay gelir bir ay gider şeklinde bu durumda defterin zamanında yazdırımaması durumu ortada net şekilde görülüyor vuk açısından doğru yazım şekli nedir gelir ve gider yan yana olacak şekildde döktürme durumu sizce uygunmu aylık bazda gelir ve gider yan yana ?

Cevap : İşletme defterinin tutulması VUK 194. maddesinde aşağıdaki gibi tanımlanmıştır.Bilgisayar programlarının bu tanıma göre yapılması gerekir. İşletme hesabının sol tarafını gider, sağ tarafını hasılat kısmı teşkil eder. 1. Gider kısmına: Satın alınan mallar veya yaptırılan hizmetler karşılığında ödenen veya borçlanılan paralar ve işletme ile ilgili diğer bütün giderler; 2. Hasılat kısmına: Satılan mal bedeli veya yapılan hizmet karşılığı olarak tahsil edilen paralarla tahakkuk eden alacaklar ve işletme faaliyetinden elde edilen diğer bütün hasılat; Kaydolunur. Gayrimenkuller ve tesisat gibi amortismana tabi olan kıymetler işletme hesabına intikal ettirilmez. şu kadar ki, 189'uncu maddeye göre amortisman kaydı tutulmak şartiyle bu kıymetler üzerinden her yıl ayrılan amortismanlar gider kaydolunabilir. Gider ve hasılat kayıtlarının en az aşağıdaki malümatı ihtiva etmesi şarttır. 1. Sıra numarası; 2. Kayıt tarihi; 3. Muamelenin nev'i; 4. Meblağ.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.