Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.02.2015 11:58 (Üye) Soru : envanter defterini bir çok kişi dönem başı bilanço dönem soınu gelir tablosu ve dönem sonu bilanço şeklinde yazdırıyor vergi incemelerindede bu şekilde yazdırılarak teslim ediliyor sizde bu doğru bir yazma şeklimi değilse doğrusu ne olmalı vuk açısından cevap verirseniz sevinirim

Cevap : Envanter defterinin tutulması VUK yürürlüğe girdiği 1961 yılındaki koşullara ve elle yazılması mantığı ile tanımı VUK 185-190. maddeleri arasın da yapılmıştır. Gelişen teknolojiye göre yeni bir düzenleme yapılmamıştır.Diğer taraftan Kanun 185. maddesinde envanter defterinin ;"Envanter defteri ciltli ve sayfaları müteselsil sıra numaralı olur." hükmü yer almaktadır. Dönem başı ve dönem sonu bilanço ve Dönem sonu gelir tablosu şeklinde yazdırılması yeterli olduğu kanaatindeyiz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.