29.04.2015 12:12 |
(Üye)
|
Soru : İyi günler. iyi çalışmalar.
1) ltd. şirkette başka şubesindeki çalışanımı 2014/ekim ayında işten nakil olarak çıkarmışım fakat merkez dosyamıza programa kaydetmeme rağmen işe giriş bildirgesini vermemişim bunu bugün farkettim ve işe girişini yaptım ve ceza kesilmedi. bu kişi aphb sinde bildirildi.Yaptığım işlemde sakıncalı bir durum varmıdır ?
2) işten çıkışı programdan yaptım aylık prim hizmet belgesindede bildirim yaptım fakat işten çıkış bildirgesi vermedim. bu işlemler 2014 yıl sonuna doğru oldu ve şu an işten ayrılış bildirgesi versem indirim ne kadar uygulanacak
Cevap : Kurum tarafından tespit edilmemeşse; Yapılan düzenleme ile 5510 sayılı Kanun’un 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine tabi sigortalıların işten ayrılış bildirgesi ile 506 sayılı Kanun’un geçici 20. maddesine tabi sandık çalışanlarının işten ayrılış bildirgelerinin geç verilmesinden dolayı uygulanan idari para cezası miktarının alt sınırı asgari ücretin onda biri olarak, üst sınırı ise işverenlerin 5510 sayılı Kanun’un 86. maddesinin ikinci fıkrasına göre tutmakla yükümlü oldukları işyeri defter, kayıt ve belgelerinin Kurum’a verilmemesi nedeniyle uygulanan idari para cezası miktarını aşmayacak şekilde sınırlandırılmıştır
|