Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 14.07.2015 10:04 (Üye) Soru : Vergi Usul Kanunu 405 No'lu Genel Tebliği kapsamında mükellefler ile Meslek Mensupları Arasında Münferit Beyanname göndermek amacı ile yapılan ARACILIK SÖZLEŞMELERİ 01.07.2015 tarihinden itibaren tek beyanname/bildirim olarak gönderilebilir. Yapılan Sözleşmenin iptali beyanname veya bildirimin onaylanarak tahakkuk fişinin kesilmesi ile birlikte program tarafından otomatikman gerçekleştirilecektir. Buna göre serbest muhasebeci mali müşavir ile yapılan aracı sözleşmesine göre 2.ve 3.beyannameleri göndermek istendiğinde nasıl bir yol izlenecektir?Her beyanname gönderimi için ayrı ayrı sözleşme mi yapılacaktır.? veya sadece 1 beyanname mi gönderim hakkı mevcuttur? uygulama hakkında bilgi verilmesini rica ederim.

Cevap : Düşündüğünüzü önlemek için böyle bir düzenleme yapılmıştır.Sadece 1 beyanname gönderilebilir. Aracılık Sözleşmesi (EK-4) Sadece Basit Usul GV, GMSİ, MSİ, Ücret, Diğer Kazanç ve iratlara ilişkin Yıllık Beyannamelerini bir sefer gönderilmesi için düzenlenir. Diğer hallerde meslek mensupları müşterileri ile mutlaka Aracılık ve Sorumluluk sözleşmesi (Ek-3) düzenlemesi zorunludur
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.