Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 21.07.2015 14:47 (Üye) Soru : Merhaba, Muhasebe kayıtlarını kendileri tutmakta iken sadece beyannamelerini Ek-4 Aracılık Sözleşmesi ile gönderdiğimiz müşterilerimiz için 01.07.2015 tarihinden itibaren Ek-3 Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi düzenlememiz zorunlu hale gelmiştir. Sadece beyanname gönderme hizmeti verilemeyecek mi? Ücret hesaplaması ne şekilde olacak?

Cevap : Gelir İdaresi Başkanlığı daha önceki uygulamalarını sona erdirmiştir. 01/07/2015 tarihinden sonra ; Meslek mensuplarımız Defterlerini tuttukları ve danışmanlık hizmeti verdikleri müşterilerinin yıllık, üç aylık ve aylık beyannamelerinin ve bildirimlerini gönderebilmeleri için (3) nolu “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi" düzenlemek zorundadırlar. (4) nolu “Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi" ile sadece , Basit Usule tabi mükelleflerin yıllık Gelir vergisi beyannamesinin ,yıllık GMSİ, yıllık MSi, yıllık Ücret ve yıllık Diğer kazanç ve İratların beyanı için düzenlenen beyannameler gönderilecektir. Daha önceki dönemlerde (4) nolu “Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi" ile beyanname gönderdiğiniz müşterileriniz ile (3) nolu “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi" yapmanız gerekmektedir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.