Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 14.09.2015 12:03 (Üye) Soru : Merhabalar, A mobilya dekorasyon şirketi, B şirketinin mağazasının dekorasyon işlerini anahtar teslim yapmaktadır.(B şirketinin perakende satış mağazaları bulunmaktadır). Mağazanın tüm işleri tamamlandığında B şirketi tüm alışları (dekor,mobilya,d.baş vs) Leasing ile almak istiyor. A şirketi montaja gönderdiği malzemeleri sevk irsaliyesi ile kısmi olarak mağazaya sevk etmektedir. Faturalama leasing firmasına olacağından; 1- A şirketi sevk irsaliyelerini nasıl düzenleyecektir. 2-Düzenlenen sevk irsaliyelerin faturalaması kime , nasıl yapılmalıdır. 3- Fatura B şirketine kesilmeyeceği, Leasing firmasına düzenleneceği için Leasing firmasına ayırca bir sevk irsaliyesi mi düzenelenecek. Süreci genel olarak açıklamanızı rica ederim.

Cevap : Malı kim sevk ediyorsa Sevk irsaliyesini o düzenleyecektir.Malı satan ve Sevk eden Satış faturasını düzenleyecektir.Leasing firmasına sevk irsaliyesi düzenlenmez.Fatura düzenlenmesi yeterlidir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.