14.09.2015 12:03 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar, A mobilya dekorasyon şirketi, B şirketinin mağazasının dekorasyon işlerini anahtar teslim yapmaktadır.(B şirketinin perakende satış mağazaları bulunmaktadır).
Mağazanın tüm işleri tamamlandığında B şirketi tüm alışları (dekor,mobilya,d.baş vs) Leasing ile almak istiyor.
A şirketi montaja gönderdiği malzemeleri sevk irsaliyesi ile kısmi olarak mağazaya sevk etmektedir. Faturalama leasing firmasına olacağından;
1- A şirketi sevk irsaliyelerini nasıl düzenleyecektir.
2-Düzenlenen sevk irsaliyelerin faturalaması kime , nasıl yapılmalıdır.
3- Fatura B şirketine kesilmeyeceği, Leasing firmasına düzenleneceği için Leasing firmasına ayırca bir sevk irsaliyesi mi düzenelenecek.
Süreci genel olarak açıklamanızı rica ederim.
Cevap : Malı kim sevk ediyorsa Sevk irsaliyesini o düzenleyecektir.Malı satan ve Sevk eden Satış faturasını düzenleyecektir.Leasing firmasına sevk irsaliyesi düzenlenmez.Fatura düzenlenmesi yeterlidir.
|