Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 02.10.2015 16:27 (Üye) Soru : Sayın üstadım merhaba; Biz 2 meslektaş adi ortaklık şeklinde bir büro yönetmekteyiz. Sorum değişen Aracılık Sözleşmesi uygulaması ile ilgili: 1-) Adi ortaklık şeklinde tuttuğumuz defterlere ati yine adi ortaklık adına ARACILIK VE SORUMLUK SÖZLEŞMESİ düzenliyoruz. Ancak Geçici Gelir Vergisi ve Yıl sonu Gelir vergisi beyanı için her bir ortağa gerçek kişi adına Aracılık Sözleşmesi düzenliyoruz. Değişiklik sonucu yine ortaklara ARACILIK SÖZLEŞMESİ düzenlemeye devam mı edeceğiz yoksa ARACILIK VE SORUMLULUK SÖZLEŞMESİ düzenlememiz gerekiyor? 2-) Kendimize ait meslektaşım ve ben Geçici ve gelir vergi beyanlarımız için ARACILIK SÖZLEŞMEMİZ mevcut. Yine aynı şekilde mi kalacak yoksa onu da ARACILIK VE SORUMLUK SÖZLEŞMESİ yapmamız gerekiyor. Not: Değişiklikte bir adet beyanname için sadece ARACILIK demekte biz geçici ve gelir dahil 5 beyanname vermekteyiz 1. ve 2. soru için. 3-) Bir dernek defter tutma işini yapmaktayız. 3 ayda bir muhtasar ve geçici vergi beyanı vermekteyiz. Daha önce ARACILIK SÖZLEŞMESİ düzenliyorduk şimdi ne yapmamız gerekiyor. 4-) ARACILIK tan ARACILIK VE SORUMLULUK SÖZLEŞMESİNE geçeceğimiz müşteriler için ARACILIK VE SORUMLULUK SÖZLEŞMESİNİN başlama tarihi ne olmalıdır. Yardımlarınızı arz ederiz...

Cevap : Adi Ortaklık Ve Her Ortak İçin Ayrı Ayrı Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmesi Düzenlenecek.Dernek Muhtasar Beyanname Göndermek İçin Dernek Adına Şifre Alınabilir.Aksi Takdirde Aracılık Ve Sorumluluk Sözleşmesi Yapılacaktır.Geçiş süreci diye bir süre yoktur. Sistem zaten kabul etmeyecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.