Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 09.11.2015 10:46 (Üye) Soru : 3 gün önce bir mükellefin işyerine vergi dairesinden bir vergi dairesi yoklamacısı ile vergi dairesi memuru gelmişler Bazı sorular sormuş ve yoklama yapmışlar Ancak bu işlem bitikten sonra hesapların tutulduğu bilgisayarı incelemek istemiş ve hesapları bilgisayardan kontrol etmesi gerektiğini söylemiş Yine orada çalışan arkadaşın kendi tutmuş olduğu ajandasındaki notları kontrol etmek istemiştir Bu vesileyle konu hakkında bir kaç soru sormak isterim şöyle ki; - Mükellefin adresine gidip bilgisayarlarının içeriğine girerek kontrol yapılabilinir mi? Bu tür incelemeye yetkisi olan kimse var mıdır? - Yine mükellef merkezine gidilip fatura ve yasal defterlere hiç süre vermeden el koyulup götürülebilinir mi? Buna yetkisi olan kimseler var mıdır? - Yine şirket merkezine gidildiğinde çalışanların kendi şahsi ajanda ve notlarını incelemek isteyebilirler mi? Buna yetkili kimseler var mıdır? Bu konu önemlidir? Biz bu durumlarda ne yapmalıyız? Mükellefler ne yapmalıdır? Konu hakkında bilgi vermenizi rica ederim Teşekkürler

Cevap : Yoklama memurlarının bilgisayar üzerinde inceleme yetkisi yoktur.İnceleme yetkisi vergi müfettişlerine verilmiştir.Yoklama yetkili memurları Vergi kayıp kaçağına neden olabilecek görünür yerdeki defter ve belgeleri tutanak ile alabilirler.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.