09.11.2015 10:46 |
(Üye)
|
Soru : 3 gün önce bir mükellefin işyerine vergi dairesinden bir vergi dairesi yoklamacısı ile vergi dairesi memuru gelmişler
Bazı sorular sormuş ve yoklama yapmışlar
Ancak bu işlem bitikten sonra hesapların tutulduğu bilgisayarı incelemek istemiş ve hesapları bilgisayardan kontrol etmesi gerektiğini söylemiş
Yine orada çalışan arkadaşın kendi tutmuş olduğu ajandasındaki notları kontrol etmek istemiştir
Bu vesileyle konu hakkında bir kaç soru sormak isterim şöyle ki;
- Mükellefin adresine gidip bilgisayarlarının içeriğine girerek kontrol yapılabilinir mi? Bu tür incelemeye yetkisi olan kimse var mıdır?
- Yine mükellef merkezine gidilip fatura ve yasal defterlere hiç süre vermeden el koyulup götürülebilinir mi? Buna yetkisi olan kimseler var mıdır?
- Yine şirket merkezine gidildiğinde çalışanların kendi şahsi ajanda ve notlarını incelemek isteyebilirler mi? Buna yetkili kimseler var mıdır?
Bu konu önemlidir? Biz bu durumlarda ne yapmalıyız? Mükellefler ne yapmalıdır?
Konu hakkında bilgi vermenizi rica ederim
Teşekkürler
Cevap : Yoklama memurlarının bilgisayar üzerinde inceleme yetkisi yoktur.İnceleme yetkisi vergi müfettişlerine verilmiştir.Yoklama yetkili memurları Vergi kayıp kaçağına neden olabilecek görünür yerdeki defter ve belgeleri tutanak ile alabilirler.
|