19.11.2015 16:06 |
(Üye)
|
Soru : Merhabalar,
home-ofis olarak çalışan ve bilgisayar yazılımı / danışmanlık faaliyetinde bulunan bir mükellefim bulunmaktadır. Bu mükellefimle ilgili kafama takılan aşağıdaki konularda bilgi verebilirseniz çok memnun olurum.
1.Mükellefim ikametgah evini ofis olarak kullanmaktadır. Dolayısıyla ofis ve ev giderlerinin ayrımında nasıl bir yol izlemem gerekir. Örneğin telefon giderleri , temizlik giderleri gibi harcamaların yarısını mı dikkate almalıyım. Bazı mali müşavir arkadaşlarımız bu gibi home-ofis mükelleflerinde giderin yarısını dikkate alıp, kdv' nin ise tamamını indirim konusu yapmaktadır. Böyle bir uygulama doğru mudur? Konuyla ilgili yasal bir dayanak sunabilir misiniz?
2.Mükellefim evini 2 sene önce kredili olarak almıştır. Ancak mükellefiyeti 2015 senesinde açılmıştır. Yani mükellefiyet tarihinden önce evini almıştır. Evin kredi faizlerini gider olarak kayıtlara alabilir miyim? Değerli bilgileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Cevap : GVK 68. Maddesini 1. fıkrası aşağıdaki gibidir.
1. Mesleki kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi için ödenen genel giderler (İkametgâhlarının bir kısmını iş yeri olarak kullananlar, ikametgâh için ödedikleri kiranın tamamı ile ısıtma ve aydınlatma gibi diğer giderlerin yarısını indirebilirler. İş yeri kendi mülkü olanlar kira yerine amortismanı, ikametgâhı kendi mülkü olup bunun bir kısmını iş yeri olarak kullananlar amortismanın yarısını gider yazabilirler.).
KDV yarısı indirilir.Kredi faizi giderleşmez.68. maddede sayılmamaktadır.
|