30.11.2015 10:56 |
(Üye)
|
Soru : 62 İşçinin çalıştığı 01.06.2015 Tarihinde başlayan işyerimizde şikayet üzerine Eylül 2015'de sigorta müfettişi inceleme yapıyor. Çalışanların ifadeleri doğrultusunda 8 kişinin ücretinin 90,00 ile 600.00 TL arası eksik bildirildiği kanaatine varıyor ve 6,7,8. aylarda ek aylık hitmet bildirgesi vermemiz gerektiği şeklinde tarafımıza yazı gönderiliyor. (Teftiş raporunu sunamayacağını ifade ediyor). Burada yapılması gereken; itiraz edip itirazın reddi halinde dava açmakmıdır. Yoksa kabul edip ek bildirgeleri verip 6,7,8. aylara 9 ve 10.'uncu ayları ilave edip ek muhtasar da vermek ve devamında da yeni ücretlerle bildirmek midir. İşverene en az maliyeti olan veya bildiğiniz başka bir yöntem olabilirmi. Cevabınız için şimdiden Teşekkür ederim.
Cevap : İtiraz ve dava yoluna gittiğiniz takdirde yazılı verilerinizin tam olması gerekmektedir.
Ücret bordroları ve icret hesap pusulaları işçi tarfından imzalı ve SGK aphb bildirimleri uyumlu ise dava sizin için doğru yol olacaktır.
|