30.11.2015 17:00 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba ,
2015 yılı Şubat ayında aldığımız bir defterin sisteme sözleşme girişini yapmaya çalıştığımda M"üşterinin Fesih Talebiyle,Diğer gerekçe/gerekçeleri nedeniyle fesih edilmistir."ve borç rakamı görünmektedir.Elimde Şubat ayında mükellef ve eski mali müşavirin imzaladığı tutanak mevcut .Şifre iptali yapmıştı ve Şubat ayı itibari ile beyannameleri tarafımızdan verilmekteydi.Ancak şu anda Devir teslim tutanağına onay vermediği ve vermeyeceğini söylediği için mükellefime TURMOB üzerinden sözleşme girişi yapamıyorum .Ne yapmam gerekiyor? Bugün son gün olması adına da , sözleşme girişi yapamazsam , karşılaşacağım durum nedir ?
Teşekkür ederim
Cevap : Aracılık ve sorumluluk sözleşmesi olmadan Defter bilgilerini giremezsiniz.Şubattan beri müşterinin beyanname ve bildirimlerini nasıl gönderdiniz ise defter bilgilerini de girmeniz gerekir.Diğere taraftan İşlem yapmayan meslek mensubu hakkında odaya suç duyurusunda bulunabilirsiniz.Vergi dairesi değişen müşterileriniz için daha önce yapmış olduğunuz Aracılık ve sorumluluk sözleşmesini iptal edip yeni vergi dairesine göre yeni Aracılık ve sorumluluk sözleşmesi düzenlemeniz gerekir.Bu işlemleri yaptıktan sonra defter bilgilerini girebilirsiniz.
|