10.12.2015 13:02 |
(Üye)
|
Soru : ACİLDİR:
Odanızda 38332 sicil numarası ile kayıtlı bulunmaktayım.
İstanbul Anadolu 3.İcra İflas Müdürlüğü tarafından tarafıma iflas eden müflis şirketlerin iflas masasına devir olmasından sonra KDV ve Muhtasar beyannamelerinin verilmesi suretiyle görevlendirilmiş bulunmaktayım. GİB sisteminde sadece aracılık sözleşmesi olarak işlem yapmaktaydım. Ancak yapılan değişiklikler sebebi ile aracılık sözleşmesinin aylık girilmesi ve sürekli sistemden sözleşmelerin güncellenmesi istenmesi suretiyle aracılık ve sorumluluk sözleşmesi girişi yaparak müflis şirketin KDV-Muhtasar beyannamelerini göndermekteyim. İflas eden şirketin ticari defterleri iflas masasına ibraz edilmiş olup ticari defterleri ile ilgili olarak herhangi bir sorumluluğum bulunmamakta ve sadece beyanname göndermekle sorumlu olduğumu bilmekteyim. Ancak iflas eden şirket vergi müfettişleri tarafından incelemeye alınmış bulunmakta ve tarafıma mail yolu ile aşağıdaki şekilde bir mail gönderilmiştir.
“Meryem Hanım merhaba telefonlarıma çıkmadığınız için size bu şekilde ulaşmaya çalışıyorum. Ben 3. İflas müdürlüğüne yazdım. 2010 ve 2011 takvim yılları defterlerinin kendilerinde olmadığını yazdılar. Bu durumda ibraz yükümlülüğü şirket yetkililerine düşmekte. Halen beyannamelerini siz verdiğiniz için bilgilendirmek istedim ibraz etmeme durumunda bilerek sahte fatura kullanmak ve defterlerin ibraz edilmemesi hükümlerine tabi olabilirler. Bilgilerinize. “
Bu konuda mali müşavir olarak benim sorumluluğum olmadığı düşüncesindeyim ancak sizlerden bu konuda net bir bilgi almam benim için önem arz etmektedir.
Acil olarak konu hakkında dönüş beklemekteyim.
İyi günler dilerim.
05335009658
05324054902
Cevap : Defter ve belgeler sizde değilse bu hususu Müfettişe bildirini.Konu ile ilgili olarak vergi müfettişi ile yüz yüze görüşmenizi öneriririz.
|