25.12.2015 11:13 |
(Üye)
|
Soru : Malumunuz yeni nesil ödeme kaydedici cihaz kullanma mecburiyeti 01.01.16 tarihinde başlıyordu. Bu tarihe istinaden izin yazılarını aldık ancak henüz iktisap edinip faturaları tarafımıza kesilmedi .
Kullanma mecburiyeti 2014 yılı satışları veya gayri safi iş hasılatına göre tebliğ taslağına göre yeniden belirleniyor. Tebliğinde 01.01.2016 tarihinden önce yayınlaması gerekmekte.
Bu durumda kullanma mecburiyeti ertelenen ancak izin yazısı alanlar , eski ödeme kaydedici cihazlarını kullanmaya devam edebilirler mi ?
, kullanma mecburiyeti başlamadan daha sonraki bir zamanda mevcut izin yazılarını kullanarak yeni nesil ödeme kaydedici cihaz alabilirler mi ?
(Not: İzin yazısı aldıktan 15 gün içinde yeni nesil ödeme kaydedici cihazı kullanmamız gerektiği konusunda vergi idaresi ısrarcı davranıyor. Halbuki bizim başvurumuz yeni işe başlama olmadığı gibi yazının verildiği tarih iktisap tarihinden itibaren 15 gün olduğunu anlatamıyoruz. )
(Mükellefler, gerek mecburiyetlerinin başlaması sebebiyle gerekse mecburiyetleri başlamadan kendi istekleri ile kullanmak üzere aldıkları yeni nesil ödeme kaydedici cihazları, alış faturasının düzenlendiği tarihten (fatura tarihi dahil) itibaren 15 gün içerisinde bağlı bulundukları vergi dairesine bir dilekçeyle (alış faturası örneği, cihaz sicil numarası, cihazdan alınan bir fiş örneği de dâhil olmak üzere gerekli belgeleri eklemek suretiyle) bildirerek kayıt ettireceklerdir. Ayrıca mükellefler kayıt işlemi ile birlikte, kullanmak üzere aldıkları her bir cihaz için ayrı ayrı olmak üzere "Ödeme Kaydedici Cihazlara Ait Levha"yı söz konusu süre içerisinde vergi dairelerinden alarak işyerlerinde devamlı surette görülebilecek bir yere asacaklardır.
Cihazın alındığı tarih itibariyle yeni nesil ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyetinin başlamasına 15 günden daha az bir sürenin bulunması halinde mükellefler, söz konusu 15 günün sonunu beklemeyecekler ve mecburiyetleri başlamadan önce yukarıda açıklandığı şekilde kayıtlarını yaptırıp ödeme kaydedici cihazlara ait levhalarınıalacaklardır. Diğer bir anlatımla mükellefler cihazları, alış faturasının düzenlendiği tarihten itibaren (yeni nesil ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyetinin başlama tarihini geçmemek şartıyla) 15 gün içerisinde vergi dairesine kaydettirip levhalarını alarak kullanmaya başlayacaklardır)
Cevap : Almış olduğunuz "izin yazısını" nı dilekçe ile VD de iade edebilirsiniz. Yeni nesil ÖKC kullanılana kadar eski yazar kaslar kullanılabilir.
|