Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 28.12.2015 14:45 (Üye) Soru : 24/12/2015 tarihinde yeni nesil yazar kasa izin yazısı almış bulunmaktayız. Satıcı firma stoklarında şu an bulunmadığı için 20/01/2015 tarihinde teslim edeceklerini söylüyor. Bu durumda izin yazısını iptal mi ettirmemiz gerekiyor, 15 günlük süreyi dikkate alırsak. (temin edildiğinde yazar kasa alış yapılacak, kullanıma başlanacak.) Kolay gelsin

Cevap : Almış olduğunuz izin yazısını Bir dilekçe ile VD iade ediniz 25/12/2015 Tarihli Resmi gazetede yayımlanan 465 sayılı VUK Genel Tebliğine göre Yeni Nesil ÖKC alımlarında artık İzin yazısı alınması gerekmemektedir.Satıcı firmaya müracaat ederek Yeni nesil ÖKC satın alabilirsiniz detay izin tebliği inceleyiniz. 465 Sayılı VUK genel tebliği ilgili bölümü : Yürürlükten Kaldırılan Hükümler MADDE 13 – Bu Tebliğ ile elektronik ortama alınan; 3100 sayılı Kanuna tabi mükelleflerin daha önce vergi dairesine gitmek suretiyle gerçekleştirdikleri, ÖKC kullanmakla yükümlü olduklarına dair izin yazısı alma, alınan cihazı vergi dairesine kayıt ettirme, ÖKC levhası alma, kullanılan cihazın bir başkasına devri veya hurdaya ayrılması gibi nedenlerle kaydını sildirme, ÖKC satışı yapan kişi veya kuruluşların satış bilgilerini alıcının (müşterinin) kayıtlı olduğu vergi dairesine ve ilgili üretici veya ithalatçı kuruluşa gönderme, imalatçı, ithalatçı ve satıcı firmaların satılan cihazları Bakanlığımıza bildirme işlemleri ile 3100 sayılı Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında Kanun ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca çıkarılan Genel Tebliğler ile diğer ikincil mevzuatın bu Genel Tebliğde yer alan düzenlemelere aykırı olan hükümleri uygulamadan kaldırılmıştır
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.