17.02.2016 13:33 |
(Üye)
|
Soru : E Birlik Sözleşmelerinin sisteme girişinde mükelleflerimizden 1 tanesinin defterini firma içerisinde ön muhasebe personeli işlemektedir.Sonrasında biz kontrolleri yaptıktan sonra beyanname düzenlemekteyiz.Defteri tarafımızdan işlenmemektedir.Fakat beyanname verilmektedir.Bu durumda sözleşme girişi yapılırken defter tutma sutünü işaretlemeden göndereceğimiz beyannameler mi işaretlenecek?
Ayrıca Gelir idaresi başkanlığı sözleşme girişi yapılırken sadece aracılık sözleşmesi girişimi yapılacak.
Teşekkür eder,iyi çalışmalar dileriz.
Cevap : Aracılık sözleşmesi sadece basit usul vergi mükellefleri , GMSİ, MSİ mükellefleri için kullanılır.Bahsettiğniz işlem içinde Aracılık ve sorumluluk sözleşmesi düzenlemeniz gerekir.
|