Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 17.03.2016 14:47 (Üye) Soru : Merhaba. Vergi Usul Kanununun 433 Sıra numaralı genel tebliğinin 15. Bölümünde yer alan şu ifadeyi nasıl anlamalıyız? “Ancak bu imkândan yararlanabilmek için elektronik faturanın malın teslimi anında düzenlenmesi gerekir.” E-fatura öncesi irsaliyeli fatura kullanan mükelleflerin, e-fatura uygulamasına geçtikten sonra ayrıca irsaliye düzenlemek istememesi durumunda ilgili tebliğdeki imkandan faydalanabilmesi hususunda tebliğde yazılı diğer şartları yerine getirdikten sonra yukarıdaki ifade uygulamada tereddütlere yol açmaktadır. Şöyle ki; normalde satıcı/üretici firma malı sevkederken irsaliyeli fatura mantığında olduğu gibi e-faturayı “irsaliye yerine geçer” şeklinde örneğin Gebze’deki fabrikada düzenleyip İstanbul’daki alıcıya mal teslim edilirken ilgili evrakı da vermektedir. Bu geçerli değil midir? Kimi alıcılar “malın teslimi anında düzenlenmesi” ifadesini malın teslim edildiği yerde anında düzenlenmesi şeklinde algılıyor. Bu da bu uygulamanın yalnızca müessesedeki tesliminde söz konusu olabilir ki onda da zaten V.U.K 230/5 maddesi gereğince sevk irsaliyesi düzenlenmeden teslim edilebilir. Lütfen bu konudaki tereddütleri ortadan kaldırmak adına açıklayıcı bir cevap verir misiniz? Saygılarımla…

Cevap : Sevk irsaliyesi malın sevkinde "MALİ TAŞIYAN" tarafından düzenlenir.Malı satan e- fatura düzenliyorsa ayrıca sevk irsaliyesi düzenlenmez(İstenirse kağıt ortamında sevk irsaliyeside düzenlenebilir.) .Kağıt ortamında fatura düzenlenmiş ise sevk irsaliyesi düzenlenecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.