23.05.2016 12:34 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
çalıştığım firma 14/08/2015 tarihinde fiilen taşınmış fakat adres değişikliğinin tescilini 23/12/2015 tarihinde yapmıştır. Bu süre zarfında eski adrese SGK denetmenleri 2 kez kontrole gelip, yoklama tutmuş ve neticesinde şifreleri iptal etmiştir. Bu nedenle Kasım 2015 ayı 30 gün ve aralık 2015 22 günlük primim ödenmemiş görünüyor. Bunu İK departmanına birkaç kez mail yazdım ve düzeltilmesini istedim. Fakat hiçbir değişiklik olmadı, dosyanın müfettişte olduğu söyleniyor sürekli. Bu durumda işverenin yapması gerekenler nelerdir? ve cezaları nedir? Bilgi verebilir misiniz?
Teşekkürler,
Cevap : İşyerinin faaliyette bulunduğu adresten başka bir ildeki adrese nakledilmesi, sigortalı çalıştırılan bir işin veya işyerinin başka bir işverene devredilmesi veya intikal etmesi halinde, işyerinin nakledildiği, yeni işverenin işi veya işyerini devraldığı tarihi takip eden on gün içinde, işyerinin miras yoluyla intikali halinde ise mirasçıları, ölüm tarihinden itibaren en geç üç ay içinde, işyeri bildirgesini Kuruma vermekle yükümlüdür. İşyerinin aynı il sınırları içinde Kurumun diğer bir ünitesinin görev alanına giren başka bir adrese nakledilmesi halinde, adres değişikliğinin yazı ile bildirilmesi yeterlidir. Bu işlerde çalışan sigortalıların, sigorta hak ve yükümlülükleri devam eder. İşyeri bildirgesinin örneği Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin 6 No’lu ekinde yer almakta olup, söz konusu bildirgenin Kurumumuz web sitesinde yer alan “Formlar ve Dilekçeler” bölümünden temin edilmesi mümkün bulunmaktadır.
Dolayısıyla işyerinin faaliyette bulunduğu adresten başka bir ildeki
adrese nakledilmesi halinde, işverenlerce örneği Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği ekinde yer alan işyeri bildirgesinin en geç nakil tarihinden itibaren 10 günlük süre içinde yeni adresin kurulu bulunduğu sosyal güvenlik il müdürlüğü/merkezine verilmesi gerekmektedir
İşyerinin farklı bir ildeki adrese nakledilmesi nedeniyle düzenlenen iş-
yeri bildirgelerinin söz konusu 10 günlük süre içinde verilmemesi halinde 5510 sayılı Kanun’un 102. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine istinaden tutulan defter türüne bakılarak, işveren aleyhine aylık asgari ücretin 1 ila 3 katı arasında idari para cezası uygulanmaktadır. Burada bir hususu belirtmemizde fayda olacaktır. İlgili işyeri bildirgesi, verilmesi gereken son günden itibaren bir ay içinde kendiliğinden verilir ve idari para cezası tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük süre içinde ödenirse cezanın dörtte üçü
silinecek geri kalan cezanın da dörtte biri oranında peşin ödeme indirimi uygulanacaktır.
Bu düzenlemenin yapılıp dilekçe ile durumun izah edilmesi halinde sorun ortadan kalkacaktır.
|