24.05.2016 11:58 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
banka ile yapılan sözleşmeye istinaden fatura düzenledik.Gelir yazdık. Şimdi bu tutarı personele dağıtacağız. Örnek kdv dahil 1000 tl anlaşıldı. Bir personele 100 TL düşücek bu durumda. Toplam rakam üzerndenmi matrah üzerindenmi dağıtmamız gerekir.Bize mi kalmış bi durum. Ayrıca personele verirken rakamı brütleştircekmiyiz. Tüm kesinlerin yapılması gerekiyormu. (ssk+gv+dv). eğer banka direk personel hesabına parayı gönderir ise o zaman şirket olarak bizim herhangi bir işlem yapmamıza gerek yok dimi.Biraz uzun oldu ama cevabınız için şimdiden Teşekkür ederim
Cevap : Alınan bedel her çalışana ödenir.Bedel brüte dönüştürülerek maaşa eklenmek suretiyle gerekli kesintiler yapılarak ödeme yapılır.Banka personele bu ödemeyi yapamaz.ödeme iş verene yapılır.Banka ödemsi halinde her kişi için ücret bordrosu yapması gerekir.
|