04.08.2016 12:08 |
(Üye)
|
Soru : OHAL durumunda sigortalı işçi çıkarmamız gerekmekte bu durumda
1)13 personel ile yapmış olduğumuz hizmet sözleşmemiz askıya alınmıştır. İşten çıkışını işveren tarafından fesih yapmamız mümkün müdür?( yada hangi kodla çıkarmamız gerekir)
2)Sözleşmemiz askıya alındığı için personelin sözleşmelerini askıya alabilir miyiz? Alabilirsek bu durumda personele bildirim nasıl olacak, bordroda nasıl gösterilecek,?
Cevap : sigortalı işten ayrılış bildirgesinin düzenlenmesinde, sigortalının işten ayrıldığı ay ve bir önceki aya ait prime esas kazancın bildirgede bulunması gerekmekte olup prime esas kazancın bulunmadığı durumlarda, “0” gün ve “0” kazanç girilerek bildirge düzenlenecek eksik gün nedeni olarak “10¬ Genel hayatı etkileyen olaylar” kodu kullanılacaktır.
|