18.08.2016 14:26 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba Sayın yetkili ,
Yayınlamış olduğunuz OHAL sürecinde işveren çıkışının Valiliğe bildirilmesi konusunda bilgi yayınladınız . Biz de bu bilgiye güvenerek işverenlerimize bu konuda yönlendirmeler yaptık .
Bugün bir mükellefim için Valiliği aradığımda bana OHAL ile ilgili bölüm için 0212 455 55 85 nolu telefon numarasını aramam gerektiğini söyledi. Yetkili kişi işverenin işçiyi işten çıkartmasında eskiden ne ise o şekilde devam ettiğini ve hiçbir değişikliğin olmadığını sadece ; 10 işçi ve üzerinde çıkarım var ise bunu bildirmeniz gerektiğini söyledi .
Buna göre yayınladığınız bilgi yanlış ? Mükellefim bilgi bekliyor , acil dönüş sağlar misiniz ?
Cevap : n) (Ek: 14/11/1984 - 3076/1 md.)
İşçinin isteği,
ahlak ve iyi niyet kurallarına uymayan haller,
sağlık sebepleri,
normal emeklilik ve belirli süresinin bitişi nedeniyle hizmet aktinin sona ermesi
veya feshi
dışında kalan hallerde işçi çıkartmalarını işverenin de durumunu dikkate alarak üç
aylık bir süreyi aşmamak kaydıyla izne bağlamak veya ertelemek,
Şu halde yukarıda sayılan nedenlerle işten çıkan ya da çıkarılan kişilerden belgeleri ve
ödeme dekontları alınmalıdır.
Kanunda sayılın sebepler dışında ve farklı sebeplerden dolayı çıkışlar ve anlaşmazlık
içeren işten çıkışlar söz konusu ise valiliğe bildirimde bulunulması gerekmektedir.
11. maddenin sözleşmenin feshine getirdiği sınırlama tedbirinin yürütme tarafından
uygulamaya konulması halinde işçi çıkarma
yasaklanmamakta sadece sınırlandırma
getirilmektedir.
(Dikkat edilmesi gereken husus)
Ancak bu sınırlandırma OHAL yasasıyla gündeme otomatik olarak
girmemekte Yürütme tarafından bir sınırlandırma yapıldığına dair genelge/tebliğ yayınlanması gerekmektedir.
diye açıklama yapılmıştır.
|