Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 07.09.2016 10:00 (Üye) Soru : Merhabalar, 01.04.2015 tarihinde resmi gazetede yayınlanan Ev Hizmetlerinde 5510 Sayılı Kanunun Ek 9. Maddesi Kapsamında Sigortalı Çalıştırılması Hakkında Tebliğ'de Ev Hizmetlerinde Ay İçinde 10 gün ve Daha Fazla Süreyle Sigortalı Çalıştıran İşverenler İçin "Kurumca işveren için işyeri numarası oluşturulmayacak, işveren kayıtları T.C. kimlik numarası ile takip edilecektir. “Ev Hizmetlerinde 10 Gün ve Daha Fazla Çalıştırılacaklara İlişkin Bildirge” ile beyan edilen işe giriş tarihine göre sigortalı tescili de yapılacaktır. Bildirgedeki çalışma gün sayısı ve prime esas günlük kazanç beyanına göre prim tahakkukları gerçekleştirilecek olup, aylık prim ve hizmet belgesi düzenlenmeyecektir." demektedir. Aylık prim ve hizmet belgesi düzenlenmeyeceğine göre, çalışan için 10 günden az veya 10 günden fazla olmasına bakılmaksızın bordro ve hesap pusulası düzenlenip imzalatılacak mıdır? ya da ne şekilde bir yol izlenmesi gerekir? Ücretin banka kanalıyla ödenmesi yeterli midir?

Cevap : Ev hizmetlerinde çalışanlar için her ay APHB düzenlenmesi gerekmeyecektir. Bir defaya mahsus başvuru yapılırken çalışma günü belirlenecek daha sonra banka üzerinden ödemeleri takip edilecektir.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.