28.09.2016 12:52 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba Üstad,
Basit Usule tabi bir işletmenin beyannamelerini meslek mensubu dışında 3.bir şahıs veya kurum, vergi dairesine verebilir mi? Esnaf odaları bu beyannameleri verebilir mi? Bununla ilgili olarak İSMMMO odasının 21.01.2008 tarihli ve 1385 sayılı bir yazısını buldum. Yazıda belirtilen bilgilerde bir değişiklik oldu mu acaba? Çünkü o yazıda Esnaf odalarının da beyanname verebileceği söyleniyor.
Son olarak şunu sormak isterim. Basit Usul ile ilgili olarak bir meslek mensubu kayıt tutarsa ve yıllık gelir vergisi beyannamesi verirse 2016 yılı asgari ücret tarifesinde yazan yıllık gelir vergisi beyannamesi düzenlemesi adı altında geçen fiyatlar mı geçerli olacak.
Saygılarımla,
Cevap : Basit usuldeki mükelleflerin KAYITLARI esnaf odasınca tutulabilir.Yıllık beyanname esnaf odasınca verilir.(GVK Md.46) Bahsettiğiniz yazı Defter tutan esnaf odaları içindir.Esnaf odaları defter tutamazlar.Basit Usul ile ilgili olarak bir meslek mensubu kayıt tutarsa ve yıllık gelir vergisi beyannamesi verirse 2016 yılı asgari ücret tarifesinde yazan yıllık gelir vergisi beyannamesi düzenlemesi adı altında geçen fiyatlar geçerlidir.
|