25.10.2016 11:14 |
(Üye)
|
Soru : Merhaba,
Yurtdışına giden personelimizin masraflarının giderleştirilmesi için 3 sorum olacak :
1- Konaklama masraflarının üzerinde yabancı otel, sadece personelin adını yazmış. İletişim probleminden kaynaklanan bu tarz problemler olabiliyor. Bunları direkt gider yazmamızda bir problem var mıdır? Çünkü seyahat iş seyahati.
2- Orta Doğu'daki bazı ülkelerde fiş ya da fatura uygulaması bulunmuyor. Bir kağıdın üzerine tarih tutar açıklama yazıp kaşeleyip gider fişi olarak veriyorlar. Bunları da direkt gider yazabilir miyiz?
3- Bazı konsolosluklar ödenen harçlar için vergi usule tabi olmadıları için herhangi bir makbuz ya da evrak vermiyorlar. Bunu gider olarak kaydedebilir miyiz?
Yardımlarınız için teşekkürler
Saygılar.
Cevap : Yurt dışı seyahatlerde bulunana personel için şirket karar alacak alınacak kararda harcamaların belgelendirilmek koşulu ile ödemesinin yapılacağı belirtilecektir.belgesiz harcamalar için kayıt yapılamayacağı görüşündeyiz.
|