Danışmanlık Birimi

Tarih Gönderen
 25.10.2016 11:14 (Üye) Soru : Merhaba, Yurtdışına giden personelimizin masraflarının giderleştirilmesi için 3 sorum olacak : 1- Konaklama masraflarının üzerinde yabancı otel, sadece personelin adını yazmış. İletişim probleminden kaynaklanan bu tarz problemler olabiliyor. Bunları direkt gider yazmamızda bir problem var mıdır? Çünkü seyahat iş seyahati. 2- Orta Doğu'daki bazı ülkelerde fiş ya da fatura uygulaması bulunmuyor. Bir kağıdın üzerine tarih tutar açıklama yazıp kaşeleyip gider fişi olarak veriyorlar. Bunları da direkt gider yazabilir miyiz? 3- Bazı konsolosluklar ödenen harçlar için vergi usule tabi olmadıları için herhangi bir makbuz ya da evrak vermiyorlar. Bunu gider olarak kaydedebilir miyiz? Yardımlarınız için teşekkürler Saygılar.

Cevap : Yurt dışı seyahatlerde bulunana personel için şirket karar alacak alınacak kararda harcamaların belgelendirilmek koşulu ile ödemesinin yapılacağı belirtilecektir.belgesiz harcamalar için kayıt yapılamayacağı görüşündeyiz.
 
 
 

İSMMMO Hakkında

Geleceğe yönelik projeleriyle, üyelerinin gelişimini sağlayan; Şeffaflığı, denetimi, yeniliği savunan ve çevre sorunlarına duyarlı; Toplumumuzun aydınlatılmasına, akademik, mesleki kamuoyuyla güçlü işbirliği yaparak ekonomik kalkınmaya katkı sunan, lider kurum olmaktır.